סוגי טרקטורוני השטח המוצעים בישראל של 2013

סוגי טרקטורוני השטח המוצעים בישראל של 2013

יש להם תפקידים מוגדרים בחקלאות או בשוק העבודה, אך הם גם לוקחים חלק מרכזי בטיולים שונים הנערכים לכל רחבי הארץ. מה שחשוב יותר הוא שכל מי שהתנסה בנהיגה בהם, לא ירצה לעזוב את ההגה. טרקטורוני שטח תופסים מקום של כבוד בחווית הנהיגה הישראלית.

מהם, אם כן, הסוגים העיקריים של טרקטורוני שטח אשר ניתן למצוא בישראל?

פולאריס

כמה מהדגמים המובילים ביותר בישראל כיום הם פרי ייצורה של חברת פולריס האמריקאית, אשר נחשבת גם לותיקה ביותר בנוף הישראלי. דגם הדגל של החברה בשנים האחרונות הוא דגם ה-RZR, אשר משלב למעשה בין חוויה של נהיגת שטח לנוחות הנהיגה שמאפיינת, במידה זו או אחרת, כלי רכב פרטיים. דגם ה-RZR נחשב לאחד המאובזרים ביותר שיש, וחווית הנהיגה בו שלמה בכל קנה מידה.

דגמים חשובים אחרים של פולריס נכללים תחת משפחת ה-OUTLAW: יהיו אלה דגמים ספורטיביים במיוחד, בעלי מנוע חזק ואיכותי. משפחה חשובה נוספת הוא ספוטרסמן, המיועדים לעבודה בשטח ולנסיעה ספורטיבית גם יחד.

קאן אם

החברה הקנדית בומברדיה מציעה את כלי הרכב שלה בישראל מזה למעלה מעשור. הפיתוחים שלה בתחום טרקטורוני השטח נכללים תחת חטיבת קאן אם, אשר כוללת שלושה דגמי טרקטורון עיקריים:

· טרקטורוני ספורט- דגם ה-DS וה-DSX, להם נפח מנוע של 450 ו-650 סמ"ק, בהתאמה.

· טרקטורוני ספורט / פנאי – דגמי ה-Renegade וה-Renegade X, להם נפח מנוע של 800 ו-500 סמ"ק.

· טרקטורוני פנאי / טיולים- דגמי ה-Outlander.

KTM

חברת KTM האוסטרית פועלת בישראל מאז שנת 2001, והדגמים שלה נחשבים לספורטיביים בכל קנה מידה. למעשה, ייעוד עיקרי שלהם הוא לקחת חלק בתחרויות טרקטורוני השטח, הנערכות באופן תדיר בעולם. ניתן למצוא שתי גרסאות של טרקטורונים אלה: XC (450 ו-510 סמ"ק) למרוצי אנדורו, או לחילופין גרסת SX (450 ו-476 סמ"ק) למירוצי מוטוקרוס.

ארקטיק קאט

חברת ארקטיק קאט, גם היא אמריקאית, פועלת בשוק טרקטורוני השטח בישראל החל משנת 2003. הדגם המרכזי שלה, בהקשר הזה, הוא דגם ה-DVX, אשר מגיע בשני נפחים שונים: 250 או 400 סמ"ק. כלי הרכב של היצרנית הזו נחשבים למעט פחות זריזים ממרבית הדגמים שהזכרנו, אך יכולת הניווט באמצעותם פשוטה באופן יחסי.

קימקו

לא ניתן לדבר על חברות בתחום הרכב מבלי להתייחס לשחקניות האסייתיות, ואכן- חברת קימקו הקוריאנית פועלת בתחום האמור מזה שנים. בישראל, משווקים החל מ-2005 דגמי המקסר (250, 300 או 400 סמ"ק) וכן דגם ה-MXU (250, 300, 400 ו-500 סמ"ק).

ברור שייעודם של טרקטורונים אלה ייקבע על פי הנפח שלהם: החל מטרקטורונים ספורטיביים וקטנים, ועד לכאלה המשמשים למשימות בסדר גודל משמעותי.

אז איך בוחרים?

השאלה הזו זקוקה להבהרה, מכיוון שקיים הבדל מהותי בצרכים הנדרשים מכל טרקטורון וטרקטורון. ישראלים רבים קונים כיום את רכב השטח הזה, בעוד אחרים מעדיפים לנהוג בו רק בנסיבות מסוימות- למשל, במסגרת טיול טרקטורונים. במצב כזה, כל נהיגה הופכת לבעלת משמעות רבה, האחריות על תחזוקת הטרקטורון יורדת והסכום שנדרש עליו קטן בעשרות מונים.

אפשר לראות כי מספר סוגי טרקטורוני השטח בישראל רחב באופן יחסי. למעשה, מדי שנה נראה כי רק נוספים עוד ועוד דגמים, שעה שהתחום הופך לפופולארי יותר ויותר בארץ הקודש. הדבר הביא להורדת מחירים משמעותית של טרקטורונים, אך גם לקושי מהותי בבחירה: פערי המחירים בין הדגמים השונים מגיעים לאלפים רבים של שקלים, סכום שחייבים לתת עליו את הדעת.

בסופו של דבר, בחירת טרקטורון שטח היא סוגיה שמטרתה אחת: התאמה לצרכים של אותו נהג, ולתקציב שהוא מעוניין להקדיש למשימה. ניתן בהחלט להתייעץ גם גורמים בקיאים בתחום, שיוכלו להציע את הדגמים המתאימים ביותר לרצונות של הנהג – הן לנהיגה בודדת, והן לרכישת טרקטורון הלכה למעשה.