סיפור מקום – תעלת קורינתס

תעלת קורינתוס (Corinth) היא אחת התעלות המפורסמות בעולם. התעלה היא מלאכותית, מעשה ידי אדם, והיא מחברת בין שני מפרצים – מפרץ קורינתוס בצפון, ומפרץ סרוניק (Saronic) בדרום.

בדומה לתעלת פנמה, סואץ ועוד תעלות מלאכותיות אחרות, גם תעלת קורינתוס נבנתה כדי לקצר את מסען של ספינות שהובילו סחורות ואנשים.

במשך שנים רבות, הייתה תעלת קורינתוס בעלת חשיבות אסטרטגית, כששימשה כציר חיוני לכל ספינה שרצתה להיכנס אל הים האגאי. קורינתוס לא רק מחברת בין שני המפרצים, אלא גם משמשת כחיץ בין היבשה לחצי האי פלפונס. כיום, תעלת קורינתוס איבדה לא מעט מחשיבותה המסחרית, משום שספינות משא גדולות ורחבות לא יכולות לעבור בה – מה שמשאיר אותה פתוחה לסירות סחר קטנות ולכלי שייט העוסקים בתיירות.

אורך התעלה כ-6.3 ק”מ, עומקה כמעט 8 מטרים ורוחבה משתנה – בין כ-21 מטרים בנקודות הצרות ביותר ועד לכ-25 מטרים בנקודות הרחבות ביותר. צוקי האבן שמשני צידי התעלה נמתחים לגובה של מעל ל-50 מטרים, והמעבר דרך התעלה, חוסך לספינות כ-185 מיילים ימיים – מרחק משמעותי של יותר מ-340 ק”מ.

הרעיון לבנות את התעלה קם כבר בשנת 602 לפני הספירה על ידי פריאנדרוס, שהיה הטיראן השני של העיר קורינתוס במאה ה-7 לפנה”ס, אך ההכנות לבניית התעלה התחילו רק בשנת 1869, אז ניתן האישור לחברה האוסטרית שהחלה בבנייתה. חפירת התעלה החלה בפועל 13 שנים אח”כ, בשנת 1882 – ובחודש אוקטובר של שנת 1893, נפתחה התעלה לראשונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *